Dátum: 2015. november 21. Helyszín: Aratás gyülekezet, Előadó: Tóth Lajos
Az ördög stratégikusan ténykedik ellenünk, azonban Isten megismerteti szándékát. Ádám vétkezett és a megigazultsága hamisságba fordult. Az ellenség átalakította megigazult önképét. A feltámadás győzelme visszavitte az egyházat oda, ahol Ádám volt elhívásakor. Megigazultságunk platform a győzelmünk számára. Ha prioritást adsz ennek, akkor győztes hatással lesz sorsodra nézve. A megigazulás hozza el azt a bizonyosságot, hogy SOHA NEM FORDULSZ VISSZA. Uralmi megbízásunk van, miként Illésnek is volt, de az Ő szívét megmérgezte Jézabel víziója. Illés elhívása prófétai-apostoli kormányzás lett volna 7000 istenkereső és 100 próféta felé. Sajnos elveszítette hitét elhívásában és az ahhoz kapcsolódó kegyelem természetfelletti képességeiben.
Dátum: 2015. november 14.Helyszín: Aratás gyülekezet, Előadó: Tóth Lajos
Az első részben meghatározzuk a megigazultságot: Isten fegyvere az engedelmességre. Ez isteni színvonalú cselekedetek előtt nyitja meg az ajtót. A vádló figyeli, milyennek látod magadat. Megigazult ember a gonoszság birodalmát uralhatja. A lehetőség, hogy mivé válhat az igaz ember Krisztusban, szívünkben van. Ha nem látjuk ezt hitben, jóllehet újjászülettünk és jogilag Isten igazságai lettünk, mégsem tudjuk megteremni az igazság gyümölcseit. A második részben Illés lesz újra a mintánk. Azoknak, akik kárhoztatásban járnak, nehéz magukévá tenni Isten igazságának áldásait. Az ellenség azért jön, hogy ellopja azt a képet, kik is vagyunk és mire képesek az elhívásunk és ajándékaink által.„ „Hit által hősökké lettek a csatában.”Zsid.11:34b Egysz.
1. rész
2. rész
2015. november 07. Helyszín: Aratás gyülekezet,Előadó: Tóth Lajos
Először a „megigazulás szolgálatát” nézzük meg. Utána Illés próféta Jézabellel folytatott küzdelmeit és vallási csalódását, traumáját elemezzük. Ne becsülj alá egyetlen ellenséget sem, mert az ellenség pontosan erre számít. A sátán egzisztenciája a vádlás, melynek célja a megigazult ember belső karakterét elgyengíteni, majd szellemi létezését likvidálni. Mivel az Egyház nem uralta a körülményeit, legtöbbünk nem ébredt rá arra, hogy kik is vagyunk és mire képesek. Mi úgy teremtettünk, hogy igaz emberként hit által járjunk, mint Isten. Amikor ismerjük az ellenséget és ismerjük magunkat csak akkor győzünk.
1. rész
2. rész
Nochta Pál, MPE nagykőrösi gyülekezete, 2015. február 28.
Ábrahám és Lót külön válásának története azt mutatja számunkra, hogy a pszichikai (lelki) és a szellemi ember hosszú távon nem képesek egymás mellett maradni, mert a lelki ember nem képes felfogni a szellemi dolgokat, sőt, bolondságnak is tartja azokat. (1Kor. 2,14) Annak érdekében, hogy az újjászületésünk után ne lelki, hanem szellemi emberré váljunk, fel kell növekednünk. Ehhez Isten segítségül adja azokat a szellemi embereket (pld. szolgálati ajándékokat) akik előttünk járnak Krisztus követésében. „míg csak mind el nem jutunk a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, míg férfiasságunk bevégzetté nem lesz, s a Krisztussal való teljes beteltség korának mértékéig el nem jutunk, hogy ne legyünk tovább kiskorúak.” Ef. 4,13-14 Csia
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. március 7.
A házasság is alá van rendelve Isten szövetségének. Nagyot hibáznak mindazok a hívők, akik a házasságot úgy gondolják, hogy ők meghatározhatják az alapszabályokat. Akkor tudja az ember védelemben érezni házasságát, hogyha az Újszövetség korszakát megérti, majd alárendeli a házasságát, és minden olyan tevékenységét, amely ezzel kapcsolatos. A szövetségi szituációban bőségesen lehet venni a kegyelmeket, mert az újszövetség lényegi eleme a ’heszed’, ami hb. kedveltséget, gondoskodást és jóakaratot jelent. De ez feladatot, célokat, munkát jelent. Különösen az, hogy elkezdjük a családodat integrálni az Istennek szövetségi védelmébe. Nem egy kis csorda jelzi majd a királyság megnyilvánulásait, hanem egy különleges nép. A tanítás első része a szövetség fundamentumairól szól, a második része gyakorlati tanácsokkal inspirál.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. március 7.
Sok keresztény család nem helyez hangsúlyt a spirituális egység kialakítására, ezért a mennyei házasság mintája nem valósul meg életükben. A mennyei növekedéséhez le kell rombolni (un. kreatív rombolás) az istentelen gondolkozási struktúrákat. Családjainkat Isten elismerése jegyéül előre elkészített kedvezéssel, elismerésekkel és ajándékokkal halmozta el. Általában a mentalitásunk házasságunkban ellentétes arról, amit Ő rólunk gondolt és mondott. Az Úsz.-ben minden beteljesedett, amelyet Isten megígért Ábrahámnak. Magában foglalja az Úsz. az Ósz. összes áldásait is. Isten így gondolkodik: Én leszek aki gondoskodom, megvédelmezem, felemelem és megőrzöm a gyermekeidet.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. március 22.
Isten azt mondta az első családnak, hogy „uralkodjanak” küldetésükként. Ádám tudta, hogy mire képes és ismerte spirituális lehetőségeit. Édenben csak kijelentés általi tudományból működött az első család. A hit visszavisz oda, ahol meglátod, kivé válhatsz, és mit érhetsz el. Isten elvezet minket olyan helyzetekbe, amelyekről természetes szinten azt gondoljuk, hogy nem tudjuk megoldani. Aztán hirtelen a kapott győzelmen keresztül meglátjuk, milyen lehetőségeink vannak. Mert a mi képességünk nem intelligenciánkban van, hanem Istenben. Atyánk kegyelméből olyat tud tenni értünk, amire neki joga és egyben képessége is megvan.
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. március 28.
Éva Ádám segítőjéül rendeltetett az uralkodásra, de elveszítették megbízatásukat. Isten királyságában lehetséges, hogy vetsz, majd hatványozottan aratsz. Jézus azt mondta, hogy „a mag” (kijelentés alapú ismeret) mindig mennyei tartalmú valóságokat hoz létre. Az ellenség azért állt fel a „kapukban”, hogy visszatartsa a családok aratásait. A családi „kapukban” dől el harcunk. Mit jelent a kapu? A hatalmunkat. De Isten szövetségi esküvel ígérte Ábrahámnak, hogy a „kapukban” nem lesznek képesek visszatartani bennünket, sőt a visszaigénylések és áldások átvétele lesz. Ábrahámmal alvás közben kötött szövetséget Isten, jelezve ezzel, hogy Ő a garancia, nem érdemeink. „A te magod örökség szerint fogja bírni az ő ellenségeinek kapuját” 1.Móz.22:15-18.
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. április 4.
A tizedik csoda mutatja be az újszövetségi egyház kivételezettségét. Urunk hamarosan újabb kivonulások sorozatait fogja bemutatni minden kontinensen. Megváltattunk, és mi át akarjuk venni a megváltással járó jogaink minden előnyét. Minden szövetség áldozat, közösség és kedveltség alapú. Ezért lehet beleállnunk Isten előre elkészített szövetségi javaiba. Ez történt a kivonuláskor is. Mózes progresszíven látta a láthatatlant. Az újszövetségben mindenki „mózesi” típusú karakter lehet. Amikor ismeretünk van Urunk véréről, akkor a kedveltség megnyilvánulása csodákat vihet végbe.
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. április 11.
Az üzenet témája, képesek leszünk-e lelkileg és spirituálisan saját és gyermekünk egyedi kibontakozását megérteni. Aq. Tamás szerint mindenkit csak arra lehet megtanítani, amit „úgyis tud”, mert az isteni transzcendenciából hozzuk magunkkal azt, amivé majd lehetünk. Hogy valaki eléri-e a vele született és kegyelem által fejlesztett adottságokat, ez a szülő felelősségén, környezetén és az egyházán múlik. Üzenetben szemléltetjük az Atyaság kimeríthetetlen szellemi alternatíváit és tanulságként Dávid titkos korszakát kutatjuk, hogyan élte meg családjában lévő szellemi tragédiák sorozatait. Amikor egy szülő szorong a kultúránkban fokozódó elvárások, ill. a vallásban megélt kificamodott mechanizmusok miatt, akkor konfliktusok, traumák és spirituális krízisek támadnak a család életében.
1. rész
2. rész
Még...
Tóth Lajos, Budapesti Immanuel gyülekezetében, 2015. április 26.
Ábrahám élete legizgalmasabb pillanatát nézzük meg a Mória hegyi (hb.Jah hegyén gondviselés v. látás) próbáját. Ebben a próbán Isten egy új természetfeletti kapcsolatba emelte szövetséges partnerét. Ábrahámnak már működött a hit szeme, mert nem látta halottnak Izsákot. HA mi a láthatót látjuk, soha nem fogjuk a legjobbunkat átvenni. A hit adja nekünk a képességet, hogy megragadjuk a kijelentést, ami bejárást ad nekünk az aratásunkba, amit a természetes szemünkkel először nem látunk. A hit megtörténtnek látja a kijelentett ígéreteinket. Az elménk érzéki dolgot akar csinálni Isten ígéreteiből.
Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezete, 2015. május 2.
A sorozat első részében a kegyelem királyi székének témáját vizsgáljuk, majd így jutunk el az isteni kegyelem különböző fogalmainak mélyebb megértéséhez. Például kegyelem (hb.hesed), irgalmasság (hb.raham) és igazságosság (hb.cedek). Azért, hogy az üdvösségünk emberi képességektől független legyen, az elfogultság nélküli Isten a mércét megszüntette. Jézus Krisztus érdemeink nélkül igaznak nyilvánított bennünket. Ez nem jelenti azt, hogy nincs szükségünk a kegyelem mellett az igazságosság cselekedeteire. Az újsz.-ben kegyelem integrálva lett az igazságossággal. „Aki megváltja életedet a koporsótól; kegyelemmel (hesed) és irgalmassággal (raham) koronáz meg Téged.” Zsolt 103:4.
Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezete, 2015. május 9.
Isten jóságos és az Ő jóakarata bármikor elérhető számunkra. Az Ó- és Újsz.-ben egyaránt, aki Istennel volt valóságos kapcsolatban megtapasztalta az Ő kegyelmét (jóakaratát). Isten megáldott minket, mint újsz.-i szenteket az Ő jóakaratával, de nekünk aktívan egyet is kell értenünk ezzel. Isten figyel ezen a területen hitünkre, mert a kedveltség szövetségében élünk. Akik megtartják a szövetségét azok a haszidok! A haszid, Istent szerető, és Isten által szeretett ember, aki rendelkezik Isten legfontosabb tulajdonságával, az irgalmassággal. A szövetség tartalma a hűség, a haszid az, aki részese ennek a szövetségi irgalommal..
Váradi Norbert, Mezőkövesdi gyülekezet, 2015. május 17.
A fejlődés, növekedés, áldottság üzenetéről szóló látás megerősítésére igenis szükség van az Egyházban. Komfortzónánkon túl kellene jutnunk ahhoz, hogy megtapasztaljuk a „hitcéljaink” megvalósulását. A látás általi élet könnyen nevetségessé teheti a keresztényeket, ha nem az ige megértése és elvárásai szerint működtetik. Ezért a keresztények nem akarják hallani a hit általi felemelkedést. Gyakori jelenség, hogy a hívők igyekeznek ezt kompenzálni divatos tanításokkal.