Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. október 27.
Globális növekedés lassulásában a legnagyobb kockázatot az európai adósságválság megoldatlansága, csődkockázat és a pénzügyi problémák egyre több országra történő átterjedése jelenti. Az Ó- és Újszövetségben egyaránt, aki valamit is tett Isten céljainak megvalósulásaiért, megtapasztalta az Ő kedveltségének bőséges kiáradását. Nem azért jön Isten kedveltsége és jóakarata az életedre, mert megérdemled, hanem azért, mert Jézus megszerezte és kifizette Golgotán az árat érte. „Képes pedig Isten arra, hogy minden kegyelmét kiárassza belétek, azért, hogy mindenben, mindenkor, minden (tekintetben) elégségetek legyen, bőven teljék minden jótettre.” 2Kor 9:8 Vida
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. október 13.
A hit kitartása segít át bennünket az élet adta válságokon a válasz megtapasztalásáig. A hit összekapcsolja a bevetett mag üzenetét szívünkbe és realizálja a természetfeletti dolgokat, amelyeket szívünk szemeivel látunk. Hittel kell megkapaszkodnunk Isten szavába (mag) és ígéreteibe, még akkor is, amikor minden körülményünk arról próbál meggyőzni, vesztes helyzetben vagyunk. „Istennek az az ígérete, hogy bemehetünk a nyugalmába, még ma is érvényes. Nagyon vigyázzunk tehát, nehogy elmulasszuk ezt a lehetőséget! Hiszen nekünk is ugyanúgy hirdették az örömhírt, mint azoknak. De nekik nem használt az üzenet, mert amikor hallották, nem fogadták el, és nem hittek neki.”(megj. Kivéve Józsué & Káleb) Zsid. 4:1-2
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. október 6.
A kegyelem és hit munkája révén az olvasott bibliai szöveg megérinti az ember szívét. Először sok esetben csak az értelmünkbe kerül, majd be/elfogadása által megértjük a hallottakat. Isten beszéde közvetíti a kegyelem természetfölötti képességét, amely először belső valósággá válik, majd felül tud kerekedni bűnön, betegségen, szegénységen, reménytelenségen és minden más problémákon is. A valódi hitet mindig a jövőbe vetett reménység képes dinamizálni. Ez tudja megtartani a nehéz időkben is az embert elhívása betöltésében. „Aki által (Krisztus) a hit révén hozzáférhetünk ahhoz a kegyelemhez, melyben állunk és dicsekszünk az Isten fiai dicsőségének reményében. Róm. 5:2 Soos
Isten kedvencei IV. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. szeptember 29.
A kedveltség meghatározására több variáns közül általában így hangzik: "a meg nem érdemelt jóindulat, amely Isten ajándéka." Ez a meghatározás azonban kissé hiányos, mert nem csatlakozik a kegyelem sokszínű áldásaihoz, ami a Krisztusban átvehető javak összessége. Az isteni kedveltség alatt nem pusztán egy egyszeri ajándékot kell értenünk, nem statikus, hanem ma is dinamikus és reményteli tevékenység. Szükséges megértenünk, hogy az Ő kegyelméhez való kapcsolódásunk nem csak az újjászületés lehetősége, hanem egyúttal földi létünk boldogulásához szükséges természetfölötti erőből való részesedésünk is. „És mivel a sokaság miatt nem férkőzhettek Ő hozzá, megbontották a háznak fedelét, ahol Ő volt, és rést törvén, leeresztették a nyoszolyát, amelyben a gutaütött feküdt.” Márk 2:4
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. szeptember 22.
Amikor Ádám vétkezett, vére azonnal beszennyezett lett és így a genetikai felmenőit átalakította erkölcsi és szellemi vonatkozásokban egyaránt. A kegyelem természetfölötti valósága mennyei változást generál természetünkben, amely által válunk Krisztusivá és egyedivé. Növekedésünkben felismerjük, hogy Jézus vére megtisztít minket bűneinkből, megértjük melyek a hit általi megigazulás egyedüliségei. Kérdés viszont az, fel tudjuk-e fogni annak jelentőségét, hogy Atyánk DNS –ét a kegyelem örökíti attribútumain keresztül? „Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.” 2Pét 1:4
1. rész
2. rész
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. szeptember 15.
Az üzenet segítség a hanyatlásba jutott, de korábban már hitbeli megtapasztalásokat szerzett keresztények részére. Ekkor a válság egyik oka lehet a kegyelem trónjából való részesedés hiánya. Jézus főpapságának ereje alkalmas arra, hogy tisztulást szerezzen a bűntől és megerősítse hitünket a kegyesség áldásaira vonatkozóan. Atyánk irányunkban kész átadni kegyelmét, támogatását és erejét. „Járuljunk hát a szabad szólás bátorságával a kegyelem trónjához, hogy könyörületet, és kegyelmet találjunk kellő időben jövő segítségül.”Zsid.4.16 Csia
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. május 5.
Mielőtt Jézus Krisztus visszajönne, a hívőknek nagy serege kel fel azzal az Istenképűséggel és hatalommal, amely az övék. Az eklézsiának olyan evangélium (győzelmi hír) adatott a földi szféránkban, amit addig még nem fedeztünk fel teljességében. Érintőlegesen ugyan megértést kaptunk e hatalomból, de jogaink érvényesítését kevésbé tudatosan használjuk. Nemsokára tudni fogják a keresztények, mik az övék, és meg fogják tenni mindazt, amit Isten eltervezett számukra. „Tudom pedig, hogy mikor hozzátok megyek, a Krisztus evangéliuma áldásának teljességével megyek, kérlek pedig titeket atyámfiai a mi Urunk Jézus Krisztusra és a Szellem szerelmére, tusakodjatok velem együtt (segítségére siet a harcban) az imádkozásokban, én értem Isten előtt.” Róm 15:29-30
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. április 29.
Krisztus természetét és áldását nem lehet pusztán akarati erővel megszerezni. A hívő ember számára csak a Melkhisedeki papságban van lehetősége sikeres keresztényként élnie. Az Ő főpapi tisztsége hozta be a fizikai és szellemi életünkre a prosperálást, mert kiválósága (erénye) áldást hordoz és közvetít. Tudatosítanunk kell, hogy az Ő vele való kapcsolatunk során a jövendő világ javai transzferálódnak. „Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, tulajdonba vett (szerzett) nép vagytok, hogy így annak kiváló (erényeit) dolgait hirdessétek, aki a sötétségből titeket elhívott az Ő csodálatos fényébe.” Vida
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. április 21.
Názáreti Jézus Krisztus neve aktív fegyver harcunkban Sátán munkája ellen. Az újszövetségi papságnak Urunk nevébe belehelyezett hatalomból táplálkozó élet adja hitelességét. Törvényes tulajdonosait felhatalmazza arra, hogy a megváltás szellemi örökségéből részesülhessenek. Így az ősegyházban mindent a Názáreti Jézus Krisztus nevében cselekedtek. Ettől a transzcendens valóságtól soha sem szabad kiüresednünk, mert az Isten királyságába a név jelenti a belépőkártyánkat és egyben győzelmünk záloga is.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. április 14.
Az egyház szellemi konfliktusban áll az ígéret földjének birtokbavétele miatt. A gonoszság nagy koncentrációt hajt végre veszélyeztetett területei mentén. Egyértelműen szeretnénk megérteni, mi áll az egyház megdicsőülése és megszentelődése előtt, ehhez pedig először azt kell megállapítanunk, kik vagyunk Krisztusban. Ebben segítségünkre van Jézus Krisztus nevének szerepe és felhatalmazó ereje.
Még...
Nochta Pál, Ózd, 2012. március 12.
Egyénileg és testületileg is csak akkor leszünk képesek elfoglalni az ígéret földjét, ha a prófétai látás, vagyis a mennyei valóság nem rajtunk kívül, hanem bennünk él. Bálám esete is jól mutatja, hogy akiknek Isten prófétai látást ad, de az idővel nem válik a részükké, komoly következményekkel jár sorsukra nézve. Ezért engednünk kell a bennünk lévő kenet tanításának, hogy a kijelentések befogadása révén látást kapjunk ígéreteinkről. „Akkor elkezdte az ő példázó beszédét és monda: Bálámnak, Beór fiának szózata, a megnyílt szemű embernek szózata, annak szózata, aki hallja Istennek beszédét, aki látja a Mindenhatónak látását, leborulva, de nyitott szemekkel.” 4 Móz 24:3-4
Nochta Pál, Aratás gyülekezet, 2012. március 11.
Az egyház egy szellemi konfliktusban van, szinte élet-halál harcban áll az ígéret földjének elfoglalásáért. A hívők közül sokan azt gondolják, hogy amit Isten megígért, azt automatikusan meg is történik. A tejjel-mézzel folyó föld megszemlélése után, a kémek jelentették, hogy a föld valóban jó és kívánatos, de azt elfoglalni csak harc árán lehetséges. Ezek a hírek megosztották Izraelt, ahogyan hasonló nehézséget látunk a mai Egyházban is. Mi azonban álljunk Józsué, Káleb, oldalán, a szellemi emberek oldalán. „…olyanok voltunk a magunk szemében, mint a sáskák…és az ő szemeikben is olyanok voltunk.” (4Móz 13:34).
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. február 25.
A jónak mértékét akkor kaphatjuk meg, ha Istennel találkozunk. Újjászületésünk után, Istenből való megtapasztalásunk adja meg a „jó” magyarázatát. A Szellem gyümölcsei között szerepel a jóság tulajdonsága is. Isten népe mindig tisztában volt azzal, hogy ha az Ő jelenléte közöttük marad, akkor ebben a közegben Isten tulajdonságai és javai meg tudnak jelenni a földi sorsukban. Ez több mint erkölcsi jóság, mondhatni isteni létállapot. „Hogy megmutassa a következendő időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban.” Ef 2:7
1.rész
2 rész.
Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2012. február 18.
Isten jóságának megnyilvánulása felülmúl minden emberi értéket és cselekedetet. Amikor megértjük és megtapasztaljuk, feltárulkozik az Isten valóságos ismerete. Megnézzük Isten jósága miként nyilvánult meg Mózes és Dávid életében, ill. a „szellemi tej” hatásai között az örökkévaló Melkicedeki papság szerepét. Krisztus főpapunk általa vezetett istentisztelet tökéletes megoldást hoz életünk minden területére. Ezért a növekedésünk mozgató rugója a szellemi áldozatok szerepe, amelyek középpontjában Jézus Krisztus engedelmessége és engesztelő áldozata áll.
1. rész
2. rész