2018. december 1. Aratás gyülekezet
Újjászületésünkben nem értünk a végcélba. Ekkor nyert „új emberünk” megformálásán és hatásán együtt kell működnünk Isten Szellemével. Az újjáteremtettségünk után az lenne a következő kapcsolódási szintünk Istennel, hogy Szellemén keresztül elkezdi személyiségünket vezetni, belső mélységeinket kutatni, indítékaink rejtett részeit átvilágítani. Hajlandóságot kell mutatnunk Isten szelleme felé az alakíthatóságra és vezetésre. Szent Szellem betölthet és vezethet bennünket. De ezen belül is van egy speciális munkája a szolgálatra való fölkészítés, amely természetfölötti kategóriába vezet Bennünket. De, nem ettől függ keresztény életünkben való életörömünk személyiségünkben. Csak a Szellemmel való kapcsolatunk határozza meg gyümölcsöző szellemi érvényesülésünket, nem tetteink. Amíg hűséges vagy az Isten Szelleméhez, addig aktív és komplex munkája folytonos maradhat benned. Az „áldás” fogalma legáltalánosabban írja le a Szellem munkáját bennünk. Ez azt jelenti, hogy az élet minden területén megsegít Isten Szelleme. Veled van. Talán így lehetne megfogalmazni: a láthatatlan világból jön egy olyan erő és támogatás az életvezetésedhez, amely által Ő a láthatatlan világban tanít, a látható világban beavatkozik érted.
2018. december 8. Aratás gyülekezet
A Szent Szellem tud beszélni. Milyen szomorú, ha valaki beszél, és nincs aki hallja. A siker valódi kulcsa, hogy megvan a képességed arra, hogy Isten Szelleme vezessen és a megfelelő helyen legyél. A Szellemed aktív mindig. A Szent Szellem lakozása benned Isten tervezése. Megvannak a válaszok a földi életedhez a bensődben. Isten Szelleme kutatja Isten mélységeit. Ő ismeri Isten értelmét és mindent, amit Isten tud, Ő is tudja. Aki mindent tud, beléd költözött. Micsoda haszon (áldás) számunkra, hogy képesek vagyunk hallani. Ha megtanulod értékelni Őt és úgy döntesz, hogy a Szellem általi vezetett életet akarsz élni, akkor spirituálisan gazdaggá fog tenni Isten Szelleme. Szükséges tudatában lenned a három részes anatómiádnak ahhoz, hogy tisztában légy azzal a részeddel, ahol Isten Szelleme beszél veled. Új teremtésként szellemi ember vagyok, de birtokolok egy lelket és élek egy testben. Az Istennel való kapcsolatteremtés naponkénti döntés abban, hogy elfogadom és elhiszem új emberem létezését. Ez azt eredményezi, hogy tudatában legyek a szellememnek, vannak szellemi füleim, és halljak Istentől. Mert amikor újjászülettem örökkévaló új élet költözött a bensőmbe.
Krisztus valóságos pásztorlása egy tanítványságon belül történik. Gyümölcse bölcs és értelmes szívű ember. Ennek hiánya folyamatokat indít el, s végül nehéz felfogásúakká, eltévelyedett gondolkodókká válnak a tudatlanság hiányában a hívek. Egyházban az intellektuális értelmezésnek nem szabadna felülírnia a mennyei mentorlásból fakadó bölcsességet. Egyensúlyra lenne szükség. A földön tanítók is végezhetik az értelem megnyitását (Dán 11,33). A bibliában látható, ahogy Isten és a próféták keresnek értelmes, bölcs embert (Hos.14:10). Amikor a bölcsesség és kijelentés belső munkája nem hoz létre Istent ismerő értelmes népet, akkor egy un. ’értelem hiány’ lép fel az egyházban. Bár nyelveken szólnak, prófétálnak, gyógyulást élnek át, de ne Ismerik a Szellem tanácsadását. Minden bölcsesség két mozzanatból áll: egyik az általános vagy aktuális bölcsesség. Bizonyos dolgok kezelésére adatik. A másik pedig a mássá válás lehetőségével rendelkezik. A mennyei bölcsesség egy folyamatot akar elindítani, melynek hatására végbemegy egy élethosszig tartó fejlődés. „Meg van írva a prófétáknál: és mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.” Jn. 6:45
Manapság tabu téma lett a Szent Szellem vezetése sokak életében. Sajnos nem csak tabu lehet, hanem egy ködös terület is. Ahogy Micimackó mondta: Aki a ködben felkerekedik, könnyen elkeveredik. Ha egy szokás vagy tevékenység tabunak számít, akkor az ember szívében kialakul az is, hogy azt tilos megtenni. Ezt a jelenséget sok-sok szélsőséges történés alapozta meg az egyházban. Isten Szelleme láthatatlan módon motivál és vezet, de valóságos Istenélmények megtapasztalásaiba visz bennünket. A keresztényeknek el kell sajátítaniuk a Szellem láthatatlan inspirálását és nem külső jelek után áhítozva élni. A jelenlegi korszakunkban két ószövetségi időszak példáját kellene helyesen kombinálni: Mózesi sátor központi jelentőségét, amely a frigyláda szerepe és Jakab apostol által kijelentett Dávid sátra adta reformkorszakot. Kettőt együtt kell alkalmazni a Szellem vezetésében. Jézus utolsó időkkel kapcsolatos üzenetei arra engednek következtetni, hogy a Noé típusú „előrelátó” szolgálók nem csak kegyelmet találnak az Úr előtt, ill. igaz emberként tökéletesek, hanem állhatatosan hitükben kitartva Istennel Szellemével karöltve járnak, amikor mindenki más megrontja szívét és útját.
Kapcsolódó videók
Ma több gyülekezet, úgy tűnik, feladta a Szellem általi vezetésért való célt. Viszont a gyógyulásba vetett hitet, prófétai extatikus élményeket és más igazságokat igen magasba emelték. Minden megújulásban csak akkor tudjuk megőrizni és megerősíteni szellemi pozícióinkat, ha nem fordulunk el a Szellem tervétől és a kenet tanításától. Lehetünk gyógyultak, prófétálhatunk is, miközben nem ismerjük a Szellem belső vezetését. Ez a mai egyház stigmája. A vakság a szív megkeményedését is jelképezi a Bibliában. Laodiceabeli gyülekezetről, amelyet a mai dölyfösségben élő kereszténységgel azonosítanak azt írta János apostol:„…és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen…szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss…Íme az ajtó előtt állok és zörgetek…” (Jel 3:17—20) Az emmauszi tanítványok abszolúte spirituális homálya is intő, akik akkor sem ismerték fel Jézust, amikor magyarázta nekik szenvedésének és halálának szükségszerűségét, de a kenyeret később megáldotta és megszegte, ekkor megnyilatkoztak szemeik és megismerték őt. (Lk 24:31). Majd azt parancsolta nekik, hogy várják be a Szellem kitöltetését, mert vezetés nélkül a láthatatlan világból kiesik szellemük belátó képessége és nem lesznek képesek benne élni, járni. Az ószövetségi Izrael összeomlásának előzménye és elsődleges oka a spirituális szabadság elvesztése volt (Ikabod), amelyet Dávid értett meg és hozott újra létre az un. dávidi sátor” által. Célja a frigyláda rehabilitációja volt. Tudta, hogy ezért követték Izraelt a szociális és vallási igazságtalanságok, katonai vereségek. Figyelmeztető az ószövetségi Izrael viszonyulása a frigyláda szerepéhez, amely ma többek között Krisztust, az Ő beszédét, kegyelmét és vezetését szimbolizálja.