Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. május 17.

14055Ahhoz, hogy a királyi törvényt betöltsük a kenet titkát kell megértenünk. Isten szeretetének sok kezdeményezése állt meg azért, mert megpróbálták a „kenetet” újra középpontba vinni úgy, hogy beleerőszakolnák szervezetekbe vagy önérdekekbe. 1990-es években volt az un. „manifesztációk” korszaka. Ekkor sokan azt állították, ez majd szellemi növekedésbe viszi az egyházat. A gond az, amikor hamis vagy igaz manifesztációk megjelenését gyakran olyan hívők okozzák, akik önző érdekeket vagy szellemi élményeket keresnek ahelyett, hogy "A felkentet" keresnék. Csak önmagáért. Krisztushoz való kötődésünk mértéke a kenet mértékétől függ. Minél többet kapunk a kenet tanításából, annál mélyebben csatlakozunk Krisztushoz. „Aki pedig minket ti veletek egybe Krisztusban megerősít és megken minket, az Isten az, aki el is pecsételt minket, és a Szellemnek zálogát adta a mi szíveinkbe.” 2Kor 1:21

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. május 10.

14056Sátán a tradíciót a menny megtapasztalható jelenléte helyett ajánlja fel. A felekezeti hagyomány helyettesítheti Krisztus szeretetét és a mennyei image-et. Hatástalanná teszi a gyülekezetet, mert kijelentésen alapuló igazságokat hazugságokra cserél fel. Ennek a folyamatnak a vége emberi feltételezéseken alapuló szeretet és hit. Antiókhiában a hívőket nem keresztényeknek hívták, hanem Krisztusiaknak, azaz kenettel felruházottaknak. A kenet önazonossága alakította át őket belűlről. „És az Úrnak keze volt velük. Nagy sokaság tért meg az Úrhoz, hívővé lettek...kiküldték Barnabást, hogy menjen el egész Antiókhiáig. Ki látta az Isten kegyelmét, örvendezett és intette mindnyájukat, hogy állhatatos szívvel maradjanak meg az Úrban.”Acs. 11:21

 

 

Váradi Norbert, Marantha gyülekezet, 2014. május 10.

14052A kereszténység tulajdonképpen tanúságtétel Isten ajándékáról, aki maga a szeretet. Az isteni szeretet nem összeegyeztethető felekezetek adta identitással vagy érzelmi ömlengéssel. A szeretet egy személy: Krisztus. A boldogságunk Isten szeretetéből árad, amely forrást biztosít és egyben gyökeret hoz létre a transzcendensbe. Ez a szeretet felemel bennünket az érzékek és érzelmek fölé: a láthatatlanba. A szeretet közösség. Az együttlét szellemünk epicentrumát is befolyásolja. Következménye pedig az Istenben való belső meggyökerezés lesz. „Pedig egyetlen dologra van szükség: Mária a jó részt választotta, amelyet nem fognak elvenni tőle!” Lk.10:42

 

 

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2014. május 3.

14057Különbséget kell tennünk a Szent Szellem jelenléte és az Ő kommunikációja között. A jövőt tekintve minden reformációban vagy feléledésben a Szent Szellem kijelentésénél van a kulcs. Minden korszak igazságára a Szent Szellem vezet el, szellemihez szellemit told. A kijelentés által az azt fogadó szellemi tudatában egy természetfölötti tartalom jön létre. A hit működésének szellemi törvénye esetében a Szentírás szellemi elveinek erejét Isten tekintélye adja. Az értelmezőt pedig a kegyelem által működő hit segíti a jelentés megértésében és annak aktualizálásában. Pál apostolnál láthatjuk azt, hogy az utolsó időkre nézve olyan kijelentéssel rendelkezett, amelyet leleplezés által ismertette meg vele Isten Szelleme.

 

 

Áldozó Tibor, Aratás gyülekezet, 2014. április 26.

14041Az üzenet Krisztusban való életnek egy gyakorlatias szempontjával foglalkozik: a szellemi növekedés útjával. Úgy szükséges megismernünk Krisztust, mint az élet folyamában növekvő személyt. Amikor valóságos módon megismerjük Őt, akkor benső életként a teljes lényünket átalakítja és felnöveszt fiúságunkban. Fontos felismernünk mi mindent jelent ez. Nincs szükségünk ebben tanítások merev és mechanikus alkalmazására. Ehelyett inkább azt szeretné, hogy benne való ismeretben felnövekedjünk. „Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha nyilvánvalóvá lesz, hasonlókká leszünk Ő hozzá; mert meg fogjuk őt látni, amint van.” 1Ján 3:2