Váradi Norbert, Mezőkövesdi gyülekezet, 2015. május 17.

celok amiket magunk ele tuztunkA fejlődés, növekedés, áldottság üzenetéről szóló látás megerősítésére igenis szükség van az Egyházban. Komfortzónánkon túl kellene jutnunk ahhoz, hogy megtapasztaljuk a „hitcéljaink” megvalósulását. A látás általi élet könnyen nevetségessé teheti a keresztényeket, ha nem az ige megértése és elvárásai szerint működtetik. Ezért a keresztények nem akarják hallani a hit általi felemelkedést. Gyakori jelenség, hogy a hívők igyekeznek ezt kompenzálni divatos tanításokkal.

 

 

 

Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezete, 2015. május 9.

kegyelemmel megkoronazottak02Isten jóságos és az Ő jóakarata bármikor elérhető számunkra. Az Ó- és Újsz.-ben egyaránt, aki Istennel volt valóságos kapcsolatban megtapasztalta az Ő kegyelmét (jóakaratát). Isten megáldott minket, mint újsz.-i szenteket az Ő jóakaratával, de nekünk aktívan egyet is kell értenünk ezzel. Isten figyel ezen a területen hitünkre, mert a kedveltség szövetségében élünk. Akik megtartják a szövetségét azok a haszidok! A haszid, Istent szerető, és Isten által szeretett ember, aki rendelkezik Isten legfontosabb tulajdonságával, az irgalmassággal. A szövetség tartalma a hűség, a haszid az, aki részese ennek a szövetségi irgalommal..

 

 

Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezete, 2015. május 2.

kegyelemmel megkoronazottakA sorozat első részében a kegyelem királyi székének témáját vizsgáljuk, majd így jutunk el az isteni kegyelem különböző fogalmainak mélyebb megértéséhez. Például kegyelem (hb.hesed), irgalmasság (hb.raham) és igazságosság (hb.cedek). Azért, hogy az üdvösségünk emberi képességektől független legyen, az elfogultság nélküli Isten a mércét megszüntette. Jézus Krisztus érdemeink nélkül igaznak nyilvánított bennünket. Ez nem jelenti azt, hogy nincs szükségünk a kegyelem mellett az igazságosság cselekedeteire. Az újsz.-ben kegyelem integrálva lett az igazságossággal. „Aki megváltja életedet a koporsótól; kegyelemmel (hesed) és irgalmassággal (raham) koronáz meg Téged.” Zsolt 103:4.

 

 

Tóth Lajos, Budapesti Immanuel gyülekezetében, 2015. április 26.

Ábrahám élete legizgalmasabb pillanatát nézzük meg a Mória hegyi (hb.Jah hegyén gondviselés v. látás) próbáját. Ebben a próbán Isten egy új természetfeletti kapcsolatba emelte szövetséges partnerét. Ábrahámnak már működött a hit szeme, mert nem látta halottnak Izsákot. HA mi a láthatót látjuk, soha nem fogjuk a legjobbunkat átvenni. A hit adja nekünk a képességet, hogy megragadjuk a kijelentést, ami bejárást ad nekünk az aratásunkba, amit a természetes szemünkkel először nem látunk. A hit megtörténtnek látja a kijelentett ígéreteinket. Az elménk érzéki dolgot akar csinálni Isten ígéreteiből.

 

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezete, 2015. április 11.

Az üzenet témája, képesek leszünk-e lelkileg és spirituálisan saját és gyermekünk egyedi kibontakozását megérteni. Aq. Tamás szerint mindenkit csak arra lehet megtanítani, amit „úgyis tud”, mert az isteni transzcendenciából hozzuk magunkkal azt, amivé majd lehetünk. Hogy valaki eléri-e a vele született és kegyelem által fejlesztett adottságokat, ez a szülő felelősségén, környezetén és az egyházán múlik. Üzenetben szemléltetjük az Atyaság kimeríthetetlen szellemi alternatíváit és tanulságként Dávid titkos korszakát kutatjuk, hogyan élte meg családjában lévő szellemi tragédiák sorozatait. Amikor egy szülő szorong a kultúránkban fokozódó elvárások, ill. a vallásban megélt kificamodott mechanizmusok miatt, akkor konfliktusok, traumák és spirituális krízisek támadnak a család életében.

 

 

1. rész

2. rész