2021. 06. 26.
„És nektek kenetetek van a Szenttől és mindent tudtok.” 1Ján 2:20. Amikor újjászülettél a Szent Szellem beléd költözött és kiöntetett a Szentnek kenete szívedbe. Saját újjáteremtett szellemünkben lakozik a kenet. Mi a kenet (gr. Kenőcs)? A Kenet egy isteni erőtér és egyben Isten saját személyének jelenléte is. A kenet célja mindig egy közösség kialakítására és egyben megtartására való képesség is. Ekkor Isten adottságai kiáradhatnak egy emberi edényen keresztül. Abban az időben vagyunk, hogy Ő (Isten kenete) ki akar áradni Krisztus Testén keresztül. A Te életeden keresztül, hogy megérintsen valaki mást. A Szent Szellem kenete egy kvalitás a személyiségedben a beteljesedéshez, majd a befejezéshez. Keveset láttunk az erő (kenet) hatékony megnyilvánulásából családjainkban, munkánkban és sorsunk részleteiben. Szeretném, ha felkészülnétek a benneteket lévő erő megismerésére és vele való együttműködésére. Nemcsak beszelni, hanem meg is mutatni, hogy a mi Istenünk kenetet adott bensőnkbe, ahogy János apostol tanítja levelében többször. Isten jelenlétének több megnyilvánulását látjuk az ókeresztények napjaiban, mint most, mert valami hiányzik nálunk. Többek között a kenet megértése és annak tanítása. Ez az a pont, ahova el kell érkeznünk.
2021. 06. 19.
Arról beszélünk többedszerre tehát, hogy fontos Krisztus test(ület)ének helyes hozzáállása az egységhez, mint katalizátorhoz. A következő lépés Jézus Krisztus nevének segítségül hívása volt pünkösd után. A hívő élet célja ma is az, hogy a Név erejének használata egységben álljon szívünkben lévő hittel. Erről meggyőződést kell kapnunk Istentől. A kettő elszakadása egymástól (szív és a száj) a hívő életet hatástalanná teszi, majd később károkat okozhat szellemi életünkben. Ennek a mostani üdvkorszaknak egyik jellemzője, hogy az Úr Jézus nem közvetlenül cselekszik. A Biblia nemcsak az Úr Jézus mindenek felett való nevéről beszél, hanem arról is, mit jelent a Jézus nevének használata Krisztus tetsében. Szinte rá bízza a Fiát a testre, amikor átadja az Ő nevét. Küldve van Isten fia a test részére a névének hatalmában. A név használata nélkül nem lesz működőképes soha az eklézsia. Amikor Jézus nevében alkalmazzuk, nem leszünk feltétlenül gonosz példák. Nem a név általi eredményekbe vagyunk szerelmesek. Sokan jobban beleszeretetnek az ajándékba, mint az ajándékozóba. Ez pusztulást hoz majd egyeseknek. Nem Jézus nevében történő profitot követem, hanem az isteni célt. Ha követed a célt, a profit követni fog téged. Ha a profitot követjük, akkor Isten nem fog követni bennünket.
2021. 06. 12.
Az Ószövetségben Isten különféle Nevein keresztül jelentette ki népének önmagát, de az Újszövetségben mindez egy Névbe sűrűsödött. A pünkösdi szentek bírták és alkalmazták ezt a Nevet. Ez a Név része volt az egyház akaratának. Nekünk bizonyságot kell lennünk erről, mert kezdetben, az első keresztények ezzel a Névvel felforgatták az egész világukat. És ez része annak is, aki vagy. Ez a családi neved. Én azt akarom, hogy hited legyen ebben a Névben! Neked sokkal több ismereted van, mint a korai egyháznak volt! De egy valamiben jobban tudtak érvényesülni, Jézus Nevében! Összhang volt a szívük és a szájuk között. A hit ebben a Névben megvolt nekik! Mert a Név önmagában nem tesz semmit. Nem elég csak az emberek figyelmét felkelteni Jézus Nevével. A csoda bizonyíték lehet arról, hogy akinek a Nevét használod, az él! Jézus feltámadt. Az apostolok idejében a vallási és világi vezetők el akarták titkolni, hogy Jézus Krisztus meghalt a kereszten, majd feltámadt. Az ördögöt jobban idegesítette ez, mint a naponkénti egységük. Az egység katalizátora Isten akaratának. Jézus nevének hiteles alkalmazása pedig Isten hatását közvetíti.
2021. 06. 05.
Ma az Úr rekonstrukciós munkája nagyrészt, a Krisztus testének egységének helyreállítása helyi szinteken. Nem egy bizonyos igazság vagy dogmatika, hanem a Krisztusban való egység helyreállítása a cél. Ebben az üzenetben magáról a Testről fogunk beszélni. Újtestamentumban több vers ad választ arra, mi is a Test(ület). „Mely [a gyülekezet] az Ő Teste, teljessége Őnéki, aki mindeneket betölt mindenekben” Ef.1:23. Tudjuk, hogy aki mindeneket betölt mindenekben, az a Krisztus. Krisztus mindenekben jelen van. Minél többet táplálkozol Isten igéjén keresztül Krisztusból, a teljességének annál több javára teszel szert. Hiszem, hogy Krisztus teljessége nem más, mint a személyesen megtapasztalt, megemésztett és a bensőnkbe épült Krisztus. Mi a gyümölcse bennünk Krisztus teljességének? Az, hogy belsőleg élvezzük, megtapasztaljuk és megosztjuk Krisztust. Ez a Test(ület) megnyilvánulása.
2021. 05. 29.
Ezekben az üzenetekben Krisztus megváltott testületével (Test) foglalkozni. Efézusi levél határozottan beszél a Testről és annak Tagjairól. A Test a gyülekezet. Ami bennünket illet, a szívünknek nyitottnak és teljes lényünknek befogadásra késznek kell lennie mindarra, amelyet a feltámadásban Jézus Krisztus létrehozott. Sem az Úr feltámadása és mennybemenetele előtt, sem a Pünkösd napja előtt nem létezett Krisztus Teste. Pál leveleinek üzenete igazából a Test működése, szerepe. A Test a tárgy, a működése pedig a tárgy tartalma. Látnunk kell, mi a gyülekezet szerepe. Ez Pál szavával élve: titok. Világosságra és kinyilatkoztatás tudományára van szükségünk annak felismeréséhez, hogy mi is a gyülekezet, azaz a Test. Ma a földön sok keresztyénnek nevezett közösség létezik, de az nem mind bibliai alapokon működő Test. Alap csak egy lehet, az újjászületés. A Test a teljesség, amely abból származik, hogy Krisztus belülről betölti mindazokat, akik közösséget építenek Ő vele. A gyülekezet Krisztus Teste, és ez a Test az Ő teljessége. „Mindent az Ő lábai alá vetett, és Őt tette meg mindenek fölött az egyház fejévé, amely az Ő teste, teljessége annak, aki a mindenséget minden létező közepette betölti” Ef 1:22