20211009R 2021.10.09.

Jézus Krisztus keresztáldozatán döntő győzelmi üzenet hangzott el, amely szó megváltoztatta a bukott ember lázadásának következményeit. Az ember iránt való végtelen szeretetének döntő diadallal telt kijelentése hangzik fel, amely ma is szól nekünk: “ELVÉGEZTETETT”. Atya iránt való engedelmesség kifejezése volt ez. Fontos tudni, hogy ezt a Krisztusi győzelmet igazán csak kijelentés és bölcsesség által tudjuk megragadni. Jézus Krisztus egyházának átadta ezt a győzelmet. Erről beszél Pál apostol az Efézusbeliekhez írt levelének első fejezetében. (Ef.1:16-23) Pál apostol hétféle uralmi pozíciót mutat meg levelében, ami Krisztus teljes uralmát és tejhatalmát jelenti az egész emberiség és a gonoszság erői fölött. Az Egyház önismerete egyenesen arányos Krisztus ismeretével. Erről tanítja Pétert Urunk, mikor az Atya kijelenti az ő fiát neki. (Máté 16:13-19) A Krisztusról alkotott látást próbálja a Sátán eltorzítani a varázslás különböző okkult praktikáival, ezért álljunk meg és maradjunk abban a pozícióban, amire elhívott bennünket urunk. Nem más ez, mint az Ő rendíthetetlen győzelme.

 

 

 

 

 

20211009M

 2021.10.09.

Megtérésünk után Jézus Krisztus elvégzett munkája által megkaptunk mindent. Mindent, ami a keresztény élethez megadja a teljes eszköztárat, hogy teljes életet éljünk. Erre, gondja van Istennek felénk. Az Ő békességében teljességet akar átadni, ehhez sokszor a keresztény életünk során meg kell tudnunk bocsátani. Megbékülni magával Istennel is. Meg kell tartani békességünket Istennel, hogy tovább tudjon minket vinni a személyes ígéreteinkbe. Egyetlen kapcsolat sem maradhat életben, még kevésbé lehet virágzó a megbocsátás békességének hatalma nélkül. A megbocsátás kegyelemből származik, mivel az, aki meg­­bo­csát, lemond valamiről, és ezzel együtt le­zár­ja az ügyet. A bu­kott ember nem képes megváltoztatni Istennel szembeni hozzáállását. Nincs az em­be­ri természetnek egyetlen érintetlenül maradt darabja sem, amelyre tá­­masz­kod­va megváltoztathatnánk a szívünket. Krisztus testet öltésében Isten megtalálta a szükséges eszközt. Fi­á­ban meglelte azt a fogódzót, amelynek segítségével lehetővé vált a békesség kialakítása az emberrel.

 

 

 

 

 

20210925

 

Dátum: 2021.09.25 Helyszín: Budapest, Aratás Gyülekezet

A Zsidókhoz írt levél 11-dik fejezetében a hit hőseiről olvashatunk, akik kijelentés által kaptak hitet és világosságot, ezért voltak képesek győzni az őket érő megpróbáltatásokban és kihívásokban. Fontos, hogy helyes definíciónk legyen a hitről, illetve tisztában legyünk azzal, hogy mi az ami nem tekinthető hitnek Isten szerint, mi a hitetlenség és mi a hamis hit. Fontos tudni, hogy a hit nem azonos az akarnokságunkkal vagy a vágyainkkal. A hit, Krisztus beszédének hallásából származik és ezt a hitet a Szent Szellem megerősítheti bennünk a hit tárgyával, kapcsolatos vágyakkal is. A hitnek legfontosabb szerepe azonban a megigazulásunkban és Istennel való kapcsolatunkban van, ezt példázza Ábrahám is, akinek Isten, hite által tulajdonított igazságot. (1Mózes 15,1-6) Ábrahám példája is azt bizonyítja számunkra, hogy ha valódi hitünk van, akkor nem fogunk a sátán megtévesztése alá kerülni mint Akháb, hanem Krisztust fogjuk követni, betöltjük az elhívásunkat, befutjuk a pályánkat és elnyerjük az ígéreteket vagyis mi is hősök leszünk.

 

 

 

 

202109182021. 09. 18.

Pál világosan felismerte, hogy a keresztények személyiségét támadás érheti az ördög részéről és hozzáférhet az ember elméjéhez. A „kísértő” elménket, mint belépési pontot, kísértések beplántálására használja. Ke­resztényeket kiborítják az elméjükbe lévő rettenetes gon­dolatok. A Szent Szellem minden sátáni képesség ellenére képes behatolni a meg­sö­té­te­dett, megsérült és megkeseredett elmébe, hogy gyógyulásra hívja az embert. Elménk önmagában olyan tehetetlen, hogy még a megtérés hatása is Isten ajándéka. A kapcsolati sérüléseinket gyakran neheztelés és keserűség követi. Keserűség a bűn hatása, amely egy idő után kontrolállhatatlan lesz személyiségünkben. A szív önmagától nem képes a gyógyulásra. Foglalkozni kell vele. Amíg keserűségünkhöz ragaszkodunk, addig gyakorlatilag Krisztust és kegyelmét kizárjuk életünk helyzeteiből. Ő nem tud belépni, hogy meggyógyítson, bármennyire kérjük is erre, ha a gyógyítás neheztelésünk okát igazolná.

 

 

202109112021. 09. 11.

Istennek a szeretete keres mindnyájunkat. Szükségünk van, hisz így teremtett minket Isten. Ez a szeretet - Isten feltétlen, örök, végtelen szeretete - az emberi élet minden szeretetéhségét ki tudja elégíteni. Az isteni szeretet nélkül viszont mindig szeretet­hiányunk van. A megbocsátás gyakran előfeltétele a gyógyulásnak, de a megbocsátás önmagában nem gyógyít meg minket. Ugyanúgy szükséges a fájdalmas, negatív érzéseket a velük való foglal­kozás miatt felszínre hozni, de ez még önmagában nem tesz minket teljesen éppé. A sérülést át kell adni Krisztusnak. Az Evangéliumi gyógyítást az teszi egyedülállóvá (és az különbözteti meg minden emberi pszichoterápiától), hogy egy valóságos, élő természetfölötti Megváltó és Gyógyító jön segítségünkre. Mivel az érzelmi sérülés sokszor éretlenséget okoz, a sérülés gyógyulásához növe­kedési folya­mat is tartozik. Általánosan úgy fogalmazhatunk, hogy az éretlenségből nem lehet meggyó­gyulni vagy megszabadulni: abból csak kinőni lehet.