A pihenés nem tétlenséget jelent. Isten szándéka szerinti pihenés azt jelenti, hogy bizalommal félreteszünk minden aggodalmat vagy szorongást. Ha világi mércével mérve próbálunk sikeresnek lenni, az mindig megfog terhelni minket. Ez a világ terhe. Krisztus a mi szombatunk és a mi pihenésünk. Az Ő jelenlétébe való belépés pihenést ad nekünk a fáradozásainktól, ugyanúgy, ahogyan Isten pihen az övétől. Nekünk azon kell fáradoznunk, hogy belépjünk ebbe a nyugalomba, nem szabad hitetlenségbe esnünk ezen a ponton. Megéri az odaszánást, erőfeszítést.
Ahogyan ellentét van a Mózes által adott törvény és Jézus által adott kegyelem között, úgy az erőlködés általi Istenkeresés és a pihenés között is ellentét van. Isten csak akkor dolgozik értünk, ha meg akarunk nyugodni Ő benne. A stressz és az aggodalom annak a jele lehet, hogy még mindig erőlködünk. A szellemi-lelki nyugalom definíciója az, ha elhisszük, Jézus rendelkezésünkre bocsátotta a békességünk belső gyógyító erejét.
Van vetőmag a földedben? Az életedben bekövetkező minden fejlődés az elmédben, mentális képed fejlődésével kezdődik. A belső képek befolyásolják az érzelmeidet, a viselkedésedet, az attitűdödet, sőt még azt is, ahogy mások reagálnak rád. Van vetőmag a földben? Miközben a betakarításra vársz, értsd meg, hogy az ültetés folyamata nagyban függ az öntözéstől és az időzítéstől. Szeretnénk azonnal látni munkánk gyümölcsét, de az élet legnagyobb dolgaihoz idő kell. A magok lefelé, majd felfelé nőnek. Amíg a magod nem lesz mentes a gonosz jelenlététől, de az ellenség nem tudja megakadályozni azt, amit Isten megáldott. Tarts ki még egy kicsit - az aratási időszakodhoz közeledsz, és hinned kell abban, hogy az időzítés Isten kezében van!
Jézus Krisztusban van szombatunk. A szombat megtartása egyedül a hiten nyugszik, amikor elfogadjuk a szombatot, azért fogadjuk el, mert hiszünk az Úr Jézus Krisztusban és a negyedik törvényemben is. Isten nem azért ment el megnyugodni, mert fáradt lett volna, hanem azért nyugodott meg, mert befejezte a munkáját. A 6. nap végén megteremtette az embert az ellátáshoz. Aztán a 7. napot, a nyugalom napját. Minden ellátás szombatban kész volt. Isten a szombat törvényét használta, hogy megőrizze a gondoskodását gyermekeiről.
A szombat (nyugalom) tartalmának jelentése, a munkától való megszűnés, a békesség napja. Ezen felül Isten megosztja a javait és szent karakterét a szombati nap által. Tehát ez a szombat vagy szombat igazsága, törvénye, ami a megpihenés és Istenre találás ünnepnapja. A szombat az idő és az örökkévalóság metszéspontja szellemünk által. Jézus Krisztus az atyától tanítva életszerűen közelítette meg a szombattal kapcsolatos összetűzést. Felhívja a figyelmet arra, hogy ennek a napnak célját félreértették, elidegenedett az isteni feladattól. Jézus Krisztusnak eleve a természetfeletti élet felé kellett vezetnie az embereket.
2023. 08. 19.
Isten lényének kisugárzása a dicsőség. Akiket Isten közel engedett magához, azokban kívánta megmutatni szentségét és dicsőségét. Ezért Mózes szövetségében részletes szabályozást kaptak arról, milyen követelményeknek kell megfelelniük, hogy Isten előtt elfogadható legyenek. Ebből látható, hogy a szentség céljai között szerepel egy izgalmas dolog is: a dicsőség megérintése. Szent az, ami megérinthetetlen emberi oldalról. Azonban az Atya mégis érzékelhetővé teszi magát, dicsősége betölti az egész Földet. Dicsősége által rendelkezésre állóvá teszi magát. Szelleme és kijelentése az, ami által önmaga, hozzáférhetővé válik…”Szent, szent, szent a Seregek Ura, teljes mind a széles föld az Ő dicsőségével!” Ézs 6:3
Az Újszövetség törekvése az Atya dicsőségének megnyilvánuló és átalakító megvalósítása felé fordította Isten népét. A korai egyház keresztényeinek spirituális ereje abból származott, hogy megigazulásukat és megdicsőülésüket az örökkévalóság távlatából értelmezték, de megtapasztalták már jelenvalóságukban is. Atya céljainak megvalósulását szolgáló életre, nem az emberi képességeink, tudásunk, hanem Isten Szelleme tesz bennünket alkalmassá. Aki egyre több szentséget, igazságot, kegyelmi megnyilvánulást szeretne megosztani velünk. Emellett Isten jelenlétének munkája jellemformáló összetevő is bennünk.
2023. 08. 05.
A Bibliában emlékeztetnek minket arra, hogy gondolataink nagyban befolyásolják az életünkben megtermő gyümölcsöt. Ezért elengedhetetlen, hogy Isten Igéjén elmélkedjünk. A biblia képes megnyitni szívedet és az elmédet, hogy egy állandó friss ismeret, tanács és támogatás szabadon áramolhasson! Miközben tapasztalatokban növekedsz, törekedj arra is, hogy felfelé is növekedj. Azaz közelebb kerülj Istenhez az imádságban és bensőségesebb közösségben Isten igéjével. Újjászületett szíved rendkívüli hatalommal bír. Jézus szerint gondolataid irányítanak és határoznak meg szinte mindent, ami veled történik.
Dátum: 2023.07.29 Helyszín: Budapest, Aratás Gyülekezet
A Máté 28,18-20 szerint Jézus megbízatást adott tanítványainak, hogy tegyék tanítványokká a nemzeteket és merítsék be őket, az Atya, Fiú és Szent Szellem nevében, ő pedig velük lesz minden nap, e világkorszak végéig. Ebből azt tanulhatjuk meg, hogy ha benne maradunk abban a világosságban, amelyet Isten kijelentett számunkra, akkor mi is át fogjuk élni Isten jelenlétét az életünkben. A Szent Szellem Isten igéje alapján vezet minket. Az ő vezetése az életünkben bizonyítja, hogy valóban Isten fiai vagyunk. (Róma 8,14-16) Isten dicsőségébe is csak a Szent Szellem tud minket bevezetni. A dicsőség megnyilvánulása összefüggésben van az Igéhez és a Szellem vezetéséhez való viszonyulásunkkal. Isten már a zsidó népet is értelmessé akarta tenni a pusztai vándorlás során jóságos Szelleme által, de ők engedetlenek és bálványimádók maradtak annak ellenére, hogy vándorlásuk során mindvégig velük volt a felhő oszlop, a tűz oszlop, volt elegendő vizük és mannájuk is. Ez bizonyos értelemben jelképe a mostani hívőknek is, akik nagy része súlyos engedetlenségben él már évtizedek óta.
Jézus Krisztusban Isten dicsősége jelent meg. A dicsőség nagyon különlegesen volt közöttünk: szolgai és kiüresedett formában. Atya dicsősége az ember számára megismerhető, megtapasztalható és megérinthető. Újszövetség alapján Isten dicsőségébe fokozatosan vezet be bennünket a Szent Szellem akarata szerint. Ha az ember a dicsőség hordozása mellett kitart egészen haláláig, akkor Isten dicsőségéből még nagyobb mértékben részesül az örök életben.
Még...
A legkiemelkedőbb esemény Dávid városa történetében akkor jött létre, amikor Dávid a Szövetség Ládáját Kirjat Jeárimból (Mózes sátrát) – felvitette saját palotájába. Mai szemmel nézve is óriási merészségnek tűnhet Dávid cselekedete. Örökkévaló dicsőséges jelenlétét a frigyládát, egyszerűen magához hozta. Természetesen Isten célja volt mindez, de a történet megmutatja, hogy Dávid, Isten szövetségese milyen univerzális látással rendelkezett Isten jelenlétéhez való viszonyról, Jeruzsálemről és ebben lévő elhívásáról. A „Dávid sátra” kifejezés mind az Ó-, mind az Újszövetségben a dicsőség kinyilatkoztatása lett. A babiloni fogság előtti prófécia visszatér Jakab apostol beszédében is.
Kezdetben Isten az embert földi kormányzójának rendelte, de a bukás miatt elveszítette az Atya dicsőségének képességét. Az Újszövetség által az Atya elindította az istenképűség és dicsőség helyreállításának lehetőségeit. Az evangélium, Jézus Krisztus dicsőségét hirdeti. Az Atya Fiának dicsőségével teszi hasonlóvá az elhívott és megigazított embereket.
Amikor Isten dicsősége erőteljesen jelen volt egy korszakban, akkor jelenlétével való együtt haladásához, szinkronizáláshoz bölcsességre volt szükség. Ezeknek a lépéseknek halandó szemmel nem lesz értelme, és nem is kell, hogy legyen. Dávid király engedelmességének mozgatórugója, az Atya dicsőségének megtartása volt. Bármi áron. Ehhez meg kell törnöd a vallási hagyományokat az életedben. A múltadtól függetlenül Isten elhatározta, hogy az Ő "jelenléthordozója" legyél. A hagyomány hiedelmeket épít fel bennünk.
Az imádás által, mint teremtmények elismerjük Isten fensőbbségét, egyedüliségét és a tőle való teljes függést. Az imádás belső és külső tiszteletadásban fejeződik ki. Isten számára teljesen mindegy, hogy a látható illetve a láthatatlan világról van szó, mert teljesen más Isten gondolkodása. Tehát Isten nem választja ilyen módon szét a természetfeletti világot a természetfelettitől. Van egy összekötő, az a Názáreti Jézus Krisztus. Krisztus uralja a látható világot is, ebben kell hinnünk. Amikor elkezdünk imádkozni és magasztalni Istent Jézuson keresztül, - az ő vérén keresztül -, akkor a szellemünk bekerül Isten valóságos jelenlétébe. A szellem közösség megéléséből, az intuícióból és a lelkiismeretből áll. Ebből levezetve az igazi Isten imádat nem létezik Krisztussal való közösség gyakorlása nélkül. Ha pedig folyamatos, rendszeres közösségben vagyunk Istennel, az intuíciónk egyre élesebb lesz és egyre jobban megtisztulunk.