20190223

2019. 02. 23. Aratás gyülekezete

Isten féltékeny s ez ellentmondásos, megtéveszti az Ő létezésének valóságos képét. Azonban ez azt jelenti, hogy Isten éberen őriz valamit, türelmetlenül szeret vagy igazságos buzgalma folytonos. Jézus arra hívja fel a figyelmünket, hogy áldott, sikeres és boldog az, aki Isten jelenlétére előkészíti szívét azzal, hogy megtisztítja. Akik isteni karakterrel rendelkeznek, azok várják, hogy megjelenjen életükben a féltőn és elkötelezetten szerető Atya. Jézus Krisztus megváltásán keresztül már megtette mindazt, amibe hitünk kapaszkodik. Ez a hit lehetővé teszi számunkra, hogy alávessük szívünket a Szellemnek. Engedelmességünk a kegyelem korszakában hit szavának való engedelmességet jelenti. Hétköznapok megszokásainak és magától értetődéseinek világában többnyire másodlagos az ember számára Isten vezetése. Minden, ami elindítja a vezetést életünkben először szokatlan és inspiratív, de ezen a ponton túl kell jutnunk, mert innovációvá kell válnia tetteinkben.

 

 

 

20190216

2019. 02. 16. Aratás gyülekezete

Egyháznak nincs arra lehetősége, hogy harcát kijátszva nyerje el a kegyelem segítségét. Kegyelem megnyilvánulásai nem csak békességes állapotban nyilvánulhatnak meg, mert a kegyelemnek oka lehet szenvedéseink eltűrésének teljesítőképessége. Aki azt a következtetést vonja le, hogy a kereszténység csak harc, az nagyot téved. Bár rengeteg hátráltató körülmény áll sorsunkban melyekkel szemben van küzdelmünk. Ennek célja: Istentől a haladási irányt megtartsuk. Természetfölötti siker érdekében vállaljuk szenvedésünket, mert reménykedünk abban, hogy a következő korszakunkban áttörés jön. Pál küzdelmei azzal a céllal rendelkeztek, hogy Isten seregének élére álljon, majd erkölcsi és spirituális példamutatással munkatársait motiválja. Isten hősei különösebben nem foglalkoztak azzal, hogy miért vagy mennyit szenvednek, inkább igyekeztek minden sérelmet túlélni hitük céljáért és győzelméért. "Kitartotok az élet Igéje mellett, dicsekvésem tárgya lesztek a Felkentnek napján, hogy nem hiába futottam, fáradoztam.”Fil.2:16

 

 

 

20190209

2019. 02. 09. Aratás gyülekezete

Pál apostol szerint a szellemi életünk egy versenyhez hasonlít, ahol jelen vannak ígéreteink is. A hit, azaz a hűséges kitartás nem más, mint az embernek egész személyiségével a hit hallásához való kitartó ragaszkodás. Kihívásunk abban áll, hogy un.„mese evangéliumot” vagy Krisztus evangéliumát fogadjuk el. Számolnunk kell a ránk váró jövőbeli megpróbáltatásokkal azáltal, hogy bizalmunkat Ábrahám áldásába helyezzük. Ez reménységünk tartalma. Mindig megújuló jó reménységünk kilátásai megerősítenek minket, hogy kitartsunk és előrenyomuljunk. Tehát már most értékesek, pedig be sem teljesültek. Isten látszólagos késlekedése ugyanúgy győzelem számunkra, mint azonnali válasza. Tudnunk kell, hogy szeret minket, de sokszor késlelteti válaszát. Szeretete visszatarthatja a kegyelem kiáradását, ha úgy látja, hogy a megpróbáltatásból komoly előny származhat részünkre. Nem lehet lerövidíteni ezeket az időszakokat, mert a türelem még nem fejezte be munkáját. Lehet, hogy szívünkben lévő szétválasztás folyamata nem ért véget, még epekedünk bizonyos hiábavaló dolgok után, amelyekről az Úr szeretne leszoktatni bennünket.

 

 

 

20190202

 2019.02.02.

Jézust lehet követni a kenyerek szintjén, a csodák szintjén és a kinyilatkoztatás szintjén is, de az igazi egyház a kinyilatkoztatás szintjén, a Simon Péternek adott alapkinyilatkoztatásra épül fel. Erre épül a többi kijelentés, amelyeket a szívben kell befogadni, feldolgozni és gyakorlatba átültetni. E folyamat sikerességéhez a szívet igei életvezetéssel védelem alá kell helyezni. Így lesznek a hívők olyan élő kövek, amelyekből erős szellemi ház épül fel. „...ezen a kősziklán építem fel az én Ekklésziámat…”Mt.16:18a

 

 

 

20190119

Szent Szellem mindig elkötelezett a változtatásodra! Ő vég nélküli gyógyulást, szabadulást, tudást és szellemi-lelki betekintést hoz a megváltás érdemeibe. Szellem vezetése nem 1x-i döntés, nem végleges és megváltoztathatatlan, hanem lehetőségek, bizonytalanságok közötti körforgás egy aktuális helyzetnek megfelelően. Ha a keresztények életében azonosítanánk az első számú ellenséget, az a szellemi-lelki vakság lenne mindarra nézve, amelyet megválónk Krisztus értünk tett. A sötétség munkája a hibás szellemi tudás, érzékelés, megtapasztalás, analízis. Ez lenne az alapja életünk minden problémájának. A legnagyobb kihívás, amellyel az újjászületett hívőnek szembe kell néznie. Harc folyik minden szent életében a kegyelem evangéliumáról szóló helyes kép miatt. Ha nem látunk bele a hit és kegyelem munkájába, akkor szellemileg vakok maradunk. A szellemi sötétségben tartás összehasonlítható egy fizikailag vak emberrel, aki világos fényben áll, de nem tudja látni a fényt. Amikor szellemileg-lelkileg homályban vagyunk, akkor természetes érzékeinket fogjuk követni. Ekkor érzelmeink fognak irányítani, amelyben kétségeink, félelmeink a Szellem hangját fogják zavarni.  Isten Szelleme mindig teljesen optimista.  

 2019.01.19

 

 

20190112

Lehetsz igaz ember, hitedet alkalmazhatod a kegyelem elérése miatt, de nem biztos, hogy vezetés alatt vagy Isten részéről. Szent Szellem adja a világosságot arra, hogy elkezdjen megszűnni az un. „szellemi vakság” életünkben. A vallás adott valami teológiait, de az egyáltalán nem volt mindig világosság és igazság. Isten Szelleme megtanítani jött, miként alkalmazzuk Istentiszteletetekben (imádásunkban) mindazt, amit az Új.sz. elhozott. Ellenség több dolgot használ a szellemi életünk hátráltatására és visszatartására, majd vakká tételére. Ezek lehetnek gondjaink, kényszerűségek, elvárások, igények, kívánságok. Jézus szavával élve: tövisek. Tövis személyiségünkre nyomást, terhet és gondot helyezhet, hogy vakká tegyen bennünket. Visszatarthat attól, hogy beleláss a megváltás lehetőségeibe életedre vonatkozóan. Különbség van a szellemben járás és a testben járás között. Tehát szellemben járni azt jelenti: Isten Szellemének vezetésében együtt járni. A szellemben járni az a Szellem által fejlesztett gondolkodásmódot jelenti. Sátán keresi azt, hogy kinek a gondolkodására hathat kételkedéssel, hitetlenséggel, félelmekkel és aggodalommal.

 

 

 

20190105 Szellem azért jött, hogy kijelentést adjon fiúságukról Isten fiainak. Ő tudja a kegyelem manifesztációját minden helyzetünkre, mert ismeri Isten mélységeit. Meg kell engedni neki, hogy feltárja és beillessze személyiségünkbe az újjászületés lehetőségeit és azokat az igazságokat, amelyeket tudnunk kellene új önmagunkról. Ha a bensődben van egy bizonyosság vagy információ, akkor semmi sem állíthat meg. Isten Szelleme befolyást és élményt ad, de nem lehet csak érzésként realizálni. Ő egy személy. Szent Szellem neked adta Isten szeretetét. Szeretetben való életvitelünk eldönti, hogy hozzáférhetünk-e az elénk adott színvonalhoz, hogy ne alatt éljünk. Ha nem jársz szeretetben, a Szent Szellem nem tud segíteni. Ő láthatatlan a világ számára, de mégis valóságos Isten, mentor, segítség, társ és szövetséges. Központi szereplője az egyháznak és minden áttörésnek a királyságban. Mivel a hit hallásából lehet átvenni a Szellem vezetését, ezért nem szükséges látnunk a Szellemet, egyszerűen tudjuk és ismerjük. Ő majd bizonyítani fogja a jelenlétét. Az, hogy milyen szinten vagyunk a szeretetben és bölcsességben, megfogja határozni a Szellem befolyását és lehetőségeit életünkben.

 

 

 

Kapcsolódó videók

20121229

Ma több gyülekezet, úgy tűnik, feladta a Szellem általi vezetésért való célt. Viszont a gyógyulásba vetett hitet, prófétai extatikus élményeket és más igazságokat igen magasba emelték. Minden megújulásban csak akkor tudjuk megőrizni és megerősíteni szellemi pozícióinkat, ha nem fordulunk el a Szellem tervétől és a kenet tanításától. Lehetünk gyógyultak, prófétálhatunk is, miközben nem ismerjük a Szellem belső vezetését. Ez a mai egyház stigmája. A vakság a szív megkeményedését is jelképezi a Bibliában. Laodiceabeli gyülekezetről, amelyet a mai dölyfösségben élő kereszténységgel azonosítanak azt írta János apostol:„…és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen…szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss…Íme az ajtó előtt állok és zörgetek…” (Jel 3:17—20) Az emmauszi tanítványok abszolúte spirituális homálya is intő, akik akkor sem ismerték fel Jézust, amikor magyarázta nekik szenvedésének és halálának szükségszerűségét, de a kenyeret később megáldotta és megszegte, ekkor megnyilatkoztak szemeik és megismerték őt. (Lk 24:31). Majd azt parancsolta nekik, hogy várják be a Szellem kitöltetését, mert vezetés nélkül a láthatatlan világból kiesik szellemük belátó képessége és nem lesznek képesek benne élni, járni. Az ószövetségi Izrael összeomlásának előzménye és elsődleges oka a spirituális szabadság elvesztése volt (Ikabod), amelyet Dávid értett meg és hozott újra létre az un. dávidi sátor” által. Célja a frigyláda rehabilitációja volt. Tudta, hogy ezért követték Izraelt a szociális és vallási igazságtalanságok, katonai vereségek. Figyelmeztető az ószövetségi Izrael viszonyulása a frigyláda szerepéhez, amely ma többek között Krisztust, az Ő beszédét, kegyelmét és vezetését szimbolizálja.

 

 

 

20181223

Manapság tabu téma lett a Szent Szellem vezetése sokak életében. Sajnos nem csak tabu lehet, hanem egy ködös terület is. Ahogy Micimackó mondta: Aki a ködben felkerekedik, könnyen elkeveredik. Ha egy szokás vagy tevékenység tabunak számít, akkor az ember szívében kialakul az is, hogy azt tilos megtenni. Ezt a jelenséget sok-sok szélsőséges történés alapozta meg az egyházban. Isten Szelleme láthatatlan módon motivál és vezet, de valóságos Istenélmények megtapasztalásaiba visz bennünket. A keresztényeknek el kell sajátítaniuk a Szellem láthatatlan inspirálását és nem külső jelek után áhítozva élni. A jelenlegi korszakunkban két ószövetségi időszak példáját kellene helyesen kombinálni: Mózesi sátor központi jelentőségét, amely a frigyláda szerepe és Jakab apostol által kijelentett Dávid sátra adta reformkorszakot. Kettőt együtt kell alkalmazni a Szellem vezetésében. Jézus utolsó időkkel kapcsolatos üzenetei arra engednek következtetni, hogy a Noé típusú „előrelátó” szolgálók nem csak kegyelmet találnak az Úr előtt, ill. igaz emberként tökéletesek, hanem állhatatosan hitükben kitartva Istennel Szellemével karöltve járnak, amikor mindenki más megrontja szívét és útját.

 

 

 

Kapcsolódó videók

20181215

Krisztus valóságos pásztorlása egy tanítványságon belül történik. Gyümölcse bölcs és értelmes szívű ember. Ennek hiánya folyamatokat indít el, s végül nehéz felfogásúakká, eltévelyedett gondolkodókká válnak a tudatlanság hiányában a hívek. Egyházban az intellektuális értelmezésnek nem szabadna felülírnia a mennyei mentorlásból fakadó bölcsességet. Egyensúlyra lenne szükség. A földön tanítók is végezhetik az értelem megnyitását (Dán 11,33). A bibliában látható, ahogy Isten és a próféták keresnek értelmes, bölcs embert (Hos.14:10). Amikor a bölcsesség és kijelentés belső munkája nem hoz létre Istent ismerő értelmes népet, akkor egy un. ’értelem hiány’ lép fel az egyházban. Bár nyelveken szólnak, prófétálnak, gyógyulást élnek át, de ne Ismerik a Szellem tanácsadását. Minden bölcsesség két mozzanatból áll: egyik az általános vagy aktuális bölcsesség.  Bizonyos dolgok kezelésére adatik. A másik pedig a mássá válás lehetőségével rendelkezik. A mennyei bölcsesség egy folyamatot akar elindítani, melynek hatására végbemegy egy élethosszig tartó fejlődés. „Meg van írva a prófétáknál: és mindnyájan Istentől tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jő.” Jn. 6:45