Szent Szellem mindig elkötelezett a változtatásodra! Ő vég nélküli gyógyulást, szabadulást, tudást és szellemi-lelki betekintést hoz a megváltás érdemeibe. Szellem vezetése nem 1x-i döntés, nem végleges és megváltoztathatatlan, hanem lehetőségek, bizonytalanságok közötti körforgás egy aktuális helyzetnek megfelelően. Ha a keresztények életében azonosítanánk az első számú ellenséget, az a szellemi-lelki vakság lenne mindarra nézve, amelyet megválónk Krisztus értünk tett. A sötétség munkája a hibás szellemi tudás, érzékelés, megtapasztalás, analízis. Ez lenne az alapja életünk minden problémájának. A legnagyobb kihívás, amellyel az újjászületett hívőnek szembe kell néznie. Harc folyik minden szent életében a kegyelem evangéliumáról szóló helyes kép miatt. Ha nem látunk bele a hit és kegyelem munkájába, akkor szellemileg vakok maradunk. A szellemi sötétségben tartás összehasonlítható egy fizikailag vak emberrel, aki világos fényben áll, de nem tudja látni a fényt. Amikor szellemileg-lelkileg homályban vagyunk, akkor természetes érzékeinket fogjuk követni. Ekkor érzelmeink fognak irányítani, amelyben kétségeink, félelmeink a Szellem hangját fogják zavarni. Isten Szelleme mindig teljesen optimista.
2019.01.19
Lehetsz igaz ember, hitedet alkalmazhatod a kegyelem elérése miatt, de nem biztos, hogy vezetés alatt vagy Isten részéről. Szent Szellem adja a világosságot arra, hogy elkezdjen megszűnni az un. „szellemi vakság” életünkben. A vallás adott valami teológiait, de az egyáltalán nem volt mindig világosság és igazság. Isten Szelleme megtanítani jött, miként alkalmazzuk Istentiszteletetekben (imádásunkban) mindazt, amit az Új.sz. elhozott. Ellenség több dolgot használ a szellemi életünk hátráltatására és visszatartására, majd vakká tételére. Ezek lehetnek gondjaink, kényszerűségek, elvárások, igények, kívánságok. Jézus szavával élve: tövisek. Tövis személyiségünkre nyomást, terhet és gondot helyezhet, hogy vakká tegyen bennünket. Visszatarthat attól, hogy beleláss a megváltás lehetőségeibe életedre vonatkozóan. Különbség van a szellemben járás és a testben járás között. Tehát szellemben járni azt jelenti: Isten Szellemének vezetésében együtt járni. A szellemben járni az a Szellem által fejlesztett gondolkodásmódot jelenti. Sátán keresi azt, hogy kinek a gondolkodására hathat kételkedéssel, hitetlenséggel, félelmekkel és aggodalommal.
Szellem azért jött, hogy kijelentést adjon fiúságukról Isten fiainak. Ő tudja a kegyelem manifesztációját minden helyzetünkre, mert ismeri Isten mélységeit. Meg kell engedni neki, hogy feltárja és beillessze személyiségünkbe az újjászületés lehetőségeit és azokat az igazságokat, amelyeket tudnunk kellene új önmagunkról. Ha a bensődben van egy bizonyosság vagy információ, akkor semmi sem állíthat meg. Isten Szelleme befolyást és élményt ad, de nem lehet csak érzésként realizálni. Ő egy személy. Szent Szellem neked adta Isten szeretetét. Szeretetben való életvitelünk eldönti, hogy hozzáférhetünk-e az elénk adott színvonalhoz, hogy ne alatt éljünk. Ha nem jársz szeretetben, a Szent Szellem nem tud segíteni. Ő láthatatlan a világ számára, de mégis valóságos Isten, mentor, segítség, társ és szövetséges. Központi szereplője az egyháznak és minden áttörésnek a királyságban. Mivel a hit hallásából lehet átvenni a Szellem vezetését, ezért nem szükséges látnunk a Szellemet, egyszerűen tudjuk és ismerjük. Ő majd bizonyítani fogja a jelenlétét. Az, hogy milyen szinten vagyunk a szeretetben és bölcsességben, megfogja határozni a Szellem befolyását és lehetőségeit életünkben.
Kapcsolódó videók
Ma több gyülekezet, úgy tűnik, feladta a Szellem általi vezetésért való célt. Viszont a gyógyulásba vetett hitet, prófétai extatikus élményeket és más igazságokat igen magasba emelték. Minden megújulásban csak akkor tudjuk megőrizni és megerősíteni szellemi pozícióinkat, ha nem fordulunk el a Szellem tervétől és a kenet tanításától. Lehetünk gyógyultak, prófétálhatunk is, miközben nem ismerjük a Szellem belső vezetését. Ez a mai egyház stigmája. A vakság a szív megkeményedését is jelképezi a Bibliában. Laodiceabeli gyülekezetről, amelyet a mai dölyfösségben élő kereszténységgel azonosítanak azt írta János apostol:„…és nem tudod, hogy te vagy a nyomorult és a nyavalyás és szegény és vak és mezítelen…szemgyógyító írral kend meg a te szemeidet, hogy láss…Íme az ajtó előtt állok és zörgetek…” (Jel 3:17—20) Az emmauszi tanítványok abszolúte spirituális homálya is intő, akik akkor sem ismerték fel Jézust, amikor magyarázta nekik szenvedésének és halálának szükségszerűségét, de a kenyeret később megáldotta és megszegte, ekkor megnyilatkoztak szemeik és megismerték őt. (Lk 24:31). Majd azt parancsolta nekik, hogy várják be a Szellem kitöltetését, mert vezetés nélkül a láthatatlan világból kiesik szellemük belátó képessége és nem lesznek képesek benne élni, járni. Az ószövetségi Izrael összeomlásának előzménye és elsődleges oka a spirituális szabadság elvesztése volt (Ikabod), amelyet Dávid értett meg és hozott újra létre az un. dávidi sátor” által. Célja a frigyláda rehabilitációja volt. Tudta, hogy ezért követték Izraelt a szociális és vallási igazságtalanságok, katonai vereségek. Figyelmeztető az ószövetségi Izrael viszonyulása a frigyláda szerepéhez, amely ma többek között Krisztust, az Ő beszédét, kegyelmét és vezetését szimbolizálja.
Manapság tabu téma lett a Szent Szellem vezetése sokak életében. Sajnos nem csak tabu lehet, hanem egy ködös terület is. Ahogy Micimackó mondta: Aki a ködben felkerekedik, könnyen elkeveredik. Ha egy szokás vagy tevékenység tabunak számít, akkor az ember szívében kialakul az is, hogy azt tilos megtenni. Ezt a jelenséget sok-sok szélsőséges történés alapozta meg az egyházban. Isten Szelleme láthatatlan módon motivál és vezet, de valóságos Istenélmények megtapasztalásaiba visz bennünket. A keresztényeknek el kell sajátítaniuk a Szellem láthatatlan inspirálását és nem külső jelek után áhítozva élni. A jelenlegi korszakunkban két ószövetségi időszak példáját kellene helyesen kombinálni: Mózesi sátor központi jelentőségét, amely a frigyláda szerepe és Jakab apostol által kijelentett Dávid sátra adta reformkorszakot. Kettőt együtt kell alkalmazni a Szellem vezetésében. Jézus utolsó időkkel kapcsolatos üzenetei arra engednek következtetni, hogy a Noé típusú „előrelátó” szolgálók nem csak kegyelmet találnak az Úr előtt, ill. igaz emberként tökéletesek, hanem állhatatosan hitükben kitartva Istennel Szellemével karöltve járnak, amikor mindenki más megrontja szívét és útját.