Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezet, 2014. augusztus 30.

14081Amikor Isten új dolgokat jelent ki számunkra, szeretné, ha el is jutnánk oda. Oda, ahol még soha nem jártunk. A szellemi áldások átvétele kiválasztás alapú és a fiakat illeti. Általánosságban a keresztények, még akik istenfélő életet is élnek, nem merik elhinni, hogy Isten feltudja emelni őket egy minőségibb mennyei megtapasztalásba. Az utolsó időben lehetetlen valóságos hitben maradni a mennyei befolyásoltság nélkül! Szent Szellem jelenléte nélkül nem láthatjuk Egyházunk jövőjének perspektíváit sem. “Kedveseim, igaz, hogy most Isten gyermekei vagyunk, de még nem tudjuk, mi lesz majd belőlünk később. Csak azt tudjuk, hogy amikor Krisztus visszajön, akkor már olyanok leszünk, mint ő. Hiszen meg fogjuk látni őt, amint van!” 1Ján 3:2.

 

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. szeptember 6.

14094Isten megáldotta és megszentelte a szombatot. Ezzel kifejezte, hogy elkülöníteni és spirituálissá akarja tenni a többi naptól. Meg akarja osztani egyházával karakterének valóságát és szent javait. A szentség Isten lényegének tulajdonsága. Isten szentsége és a világ romlott természete rendíthetetlen ellentétben állnak egymással. Az egyháznak Isten szentségének ábrázatára kell elváltoznia. Mennyei integritás nélkül senki nem látja meg az Urat. Csak olyan magasra mehetünk szellemben, amekkora kijelentést befogadunk a szentségéről. Amikor a szentséget az igén keresztül kijelentés által szívedben birtokba veszed, az fog: átalakítani, irányítani és az lesz lakozással jelen szellemedben. Azzal a kérdéssel foglalkozunk: Mi a szentség.

 

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. szeptember 13.

14093Teremtő nem adhat magasabb rendűt vagy értékesebbet, mint lényét, azaz önmagát. A szent egy bizonyos célra fenntartott, más számára nem megközelíthető állapotot jelent. Rendeltetése befolyásolás is egy különleges mennyei célra. Amíg bennünk felépül a szentség, idő szükségeltetik. A szentség átváltoztató folyamatának négy aspektusa van: azonnali, fokozatos, jogi és gyakorlati. Isten megváltásunktól kezdve Jézus Krisztus szentségét beszámítva, szentként tart számon bennünket. Azonban a megszentelődéshez kijelentés által férünk hozzá. A kijelentés hiánya célt tévesztetté teheti Isten népét. „Hogy megnyissad szemeiket, hogy sötétségből világosságra, Sátánnak hatalmából Istenhez térjenek, hogy bűneiknek bocsánatát és a megszenteltettek között osztályrészt nyerjenek az én bennem való hit által.” Apcs 26:18.

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. szeptember 20.

14092Azt akarjuk, hogy menny központú légy, és annak forrásairól elmélkedjél. A Sátán azért tudott bejutni a kertbe, mert Ádám soha nem vette birtokba a szombatban megkapott céljait. Fedhetetlensége (megszentelődése) biztosította volna a küldetésének sikerét. Sokkal több van Atyánknál a magasságban, mint a természetes világunkban. Ha nem akarunk a mennyei megszentelődésben élni, nem fogjuk megkapni a szükséges szent „dolgokat” jövőnkre nézve. Tudatosítani szükséges, hogy van részünkre egy szövetség alapú örökség elkészítve, amely a mennyben van fenntartva a számunkra. „Törekedjetek a békességre mindenkivel és a megszentelődésre, amely nélkül senki sem látja meg az Urat.” Zsid 12:14

 

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. szeptember 27.

14091A megszenteltődés (gr.hagiazo) egyszerre jelent Isten szolgálatára való elkülönítést és arra való alkalmassá tételt. Krisztus és a megszenteltek között szoros kapcsolat áll fenn, ugyanis „egyből” (ugyanaz, azonos, egyforma) valók. Ezért nem szégyelli „testvéreinek, gyermekeinek” hívni a megszentelteket. A szardiszi gyülekezet nem akart ebben a szent kapcsolódásban élni. Lehet, hogy akár nem látszott semmiféle eretnekség közöttük, vagy vallásilag tökéletes megjelenéssel rendelkezett, azonban belső élete (ruhája) Krisztus szerint beszennyeződött. Szardisz egy intő példa a névleges kereszténységről, amely külsőleg virágzó vallási tevékenységekkel rendelkezik, de nincs benne belső élő spiritualitás. Ez talán megmagyarázza az elkábított és hibernált állapotát. „Aki győz, az fehér ruhákba öltözik”. Jel 3:5

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. október 4.

14113Megszentelődés karizmatikus manifesztációk sorozata, amely mennyei állapotokat eredményez. A pusztában bolyongó nép sikerét meghatározta, hogy szembe kerültek vagy harmóniába a szentség törvényszerűségeivel. A karizmatikus külső jelek (tanszcendens) nem változtatták meg döntően benső lényüket. Új.sz. -ben a cél ennek a transzcendens és egyben már immanens állapotnak a megléte. El kell hinnünk, ha a Szentség Szelleme közöttünk marad és vezetni fog, akkor tulajdonságai és javai meg tudnak jelenni a földi sorsunkban. Egyszóval áldás kísérik majd őket. „Így kell ennek lennie, mivel te és Áron a Cin-pusztában nem engedelmeskedtetek a parancsomnak. Amikor a nép fellázadt ellenem, ti is engedetlenek voltatok azáltal, amit a népnek mondtatok, és nem mutattátok meg nekik, hogy én szent vagyok. Kádés mellett történt, a „Lázadás-forrásnál”, a Cin-pusztában.”

 

Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezet, 2014. október 11.

14103A tanításban identitásunk helyreállásának sarokkövéről lesz szó: felültetésünk megértéséről. Krisztus feltámadt testében ül a trónon jogai teljes birtokában. A feltámadás Isten országának küszöbe. A felültetés privilégiuma nemcsak a trón megosztását adja, hanem hatalmában való járásunkat is biztosítja. Felültetésünk (összeültetésünk) Isten jelenlétében való lakozást, feltámadott életet és az előre elkészített cselekedeteinket jelenti. „Megelevenített együtt a Krisztussal, kegyelemből tartattatok meg, együtt feltámasztott és együtt ültetett a mennyekben, Krisztus Jézusban, hogy megmutassa a következendő időkben az Ő kegyelmének felséges gazdagságát hozzánk való jóságából a Krisztus Jézusban” Ef.2:5-6

 

 

Tóthné Kállai Klaudia, Aratás gyülekezet, 2014. október 18.

14102Többre van szükségünk, minthogy elhiggyük azt a történelmi tényt, hogy Krisztus keresztre feszíttetett. A legtöbb hívő elismeri Krisztusban lévő helyét, hogy fel van ültetve a mennyekben, de csak teológiai fogalomként, nem pedig kijelentett tényként. Igényelnünk és járnunk kellene a Krisztusban előre elkészített cselekedetekben. Sőt! Isten áldásainak teljességében is. Az új helyzetünk az lett, ahová helyezve lettünk Krisztusban. Most már gyakorlati megtapasztalásokban élvezhetjük, hogy mit is jelent Krisztus megváltásának áldásaiban járni.

 

 

 

Nochta Pál, Aratás gyülekezet, 2014. október 25.

14101Isten megszentelt vagyis elkülönített minket a maga számára, hogy egy sikeres életet tudjunk élni. Azonban a szentség soha nem lehet öncélú. Mi érte, általa és benne vagyunk szentek, mert nekünk az Ő életében kell élnünk. Egyben ez a kulcsa sikerünknek is. A sikert azonban definiálnunk kell, mert az, amit a világ sikernek gondol, az Isten előtt kudarcnak, sőt utálatosságnak is számíthat. Akkor hát mit ért Isten a sikeres életen? Mit kell tennünk ahhoz, hogy azt, amit az Úr sikernek tart mi is elérjük? "A nemes harcot megküzdöttem, futásomnak végére érkeztem, a hűséget megőriztem." 2Tim 4:7-8 Csia

 

 

Várkövi Krisztián, Aratás gyülekezet, 2014. november 8.

14114Jézus Krisztus ítéletet hozott a világba a tekintetben, hogy akik nem látnak, azok lássanak, akik pedig látnak, azok vakok legyenek. Ezért akik felismerik az életükben sötétségben, homályban lévő területeket és látásra akarnak jutni, azok meglátják őt, mint Istent, Örökkévalót, Izrael Szentjét és Teremtőjét, Szabadítót, Megváltót, Királyt, Jó Pásztort és juhokhoz vezető Kaput, az Ő csodálatos sokszínűsége pedig körberagyogja az életüket.

 

 

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. november 16.

14113Krisztus titkának leleplezése nélkül nem tudunk megszentelődni, hiszen a szentség éppen a Krisztussal való egységet jelenti. Krisztus nem erkölcscsőszként jelent meg, hanem a mennyei élet által. Ez a szent élet nem fogalom, hanem Krisztus. A szentség isteni tulajdonság, nem az emberé. Így megszentelődésünk nem földi célunk már, hanem természetfölötti megtapasztalásban való járásunk. A szentség kreatívvá és innovatívvá alakítja jövőnket. Szentsége csakis Krisztus szelleméből tud beáradni lényünkbe. Ezt nekünk is művelni kell azzal, hogy megnyitjuk szellemünket Krisztus titkának megértésre. „A bölcsességnek kezdete az Úrnak félelme; és a Szentnek ismerete az eszesség.” Péld. 9:10.

 

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. november 22.

14112Üzenetünk hangsúlyt tesz az istenivé változásunkra és az isteni karakterek megragadásának hogyanjaira. Végül Mózes elhívásán keresztül mutatjuk be az Istennel való egyesülésünk korlátlanságait. Egy tökéletes és teljes bűnbocsánatot, továbbá teljes gondviselést hozott Isten szeretete. Azonban akik elhiszik a Krisztussal való egyesülésünk reménységeit, azok földi életében un. isteni karakterek és értékek kezdenek megvalósulni. A megszentelődés folyamata bennünk kegyelemből kezdődik, majd egyre inkább kiábrázolódik Krisztus képe. Ez nem munka alapú, hanem ingyen ajándék. Krisztus főpapi szándéka az, hogy mindnyájan résztesesdjünk javaiből és élvezzük karakterünk átváltozását.“…ugyanazon ábrázatra elváltozunk…”1Kor.3:18 részlet.

 

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. november 29

12111A szentség isteni image-et alakít ki bensőnkben. Így tudunk hitelesen Krisztusképűvé változni már a földön. A hívő ember létét, képességeit, céljait ez kell, hogy meghatározza. A megtéréskor minden hívőnek öntudatosan kellene odaszánnia magát a megszentelődésre és Istenképűségre (hb.elohim-celem). Isten Szelleme tesz bennünket alkalmassá erre az átalakulásra, aki előleget adott a mennyből, hogy garantálja sikerünket. Krisztus a láthatatlan javakat láthatóvá, Isten személyét pedig közelivé tette kegyelme által. Ezért a szentség perspektívája a kegyelem és megigazultság teljességében való járásunkat jelenti. A teljesség azt jelenti: tett következményeként beállt állapotra utal, ami az adott dolgot teljes egésszé teszi. A krisztusi teljesség gondolkodásunkat, értékrendünket és önképünket helyreállítja.

 

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. december 6.

14123Új mennyei image jön a mennyből! A mennyei természet az új emberben található, ami Isten képére teremtett. De vannak olyan hamis bálványképek (gr.eidólon - képzeletben élő kép) ami miatt akadályozva van a belső ember és nem engedi át a mennyei javakat. Az integritás hiánya hat a belső emberre. A hamis kép célja pedig, hogy összhangban tartson azzal, amit hiszel. Sok hívő elfogadja a hamis belső kép értékelését, azt a helyet, ahová a társadalom vagy önmaguk hitetlensége helyezte őket. Ezeknek a napjaidnak vége. Isten úgy látja az egyházát, mint uralkodó királyt. „De tudjuk, hogy az Isten Fia eljött és értelmet adott nékünk arra, hogy megismerjük az igazat és mi az igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban vagyunk. Ez az igaz Isten és az örök élet.” 1Ján 5:20.

 

 

1. rész

2. rész

Tóth Lajos, Aratás gyülekezet, 2014. december 13.

14122Jelentőséggel jöttünk a világra. Örökkévaló céllal rendelkezünk földi pályafutásunk során. Nem túlélőként vagyunk beprogramozva Istenünktől. Új emberünk Krisztusban lévő kapacitása a szellemi megegyezés törvényszerűsége alapján: Grandiózus, mega. Belső átalakuláshoz (megszentelődés) belső nyitottság és bölcsesség (mennyei intelligencia) kell. Az Isten és ember közötti hasonlóság fő katalizátora szívünk és belső emberünk. A perspektíva ebben minden emberi kvalitást meghalad. „És az apostolok nagy (gr.mega) erővel tesznek bizonyságot az Úr Jézus feltámadásáról és nagy (mega) kegyelem volt mindnyájukon.” Apcs 4:33 És nem tanultam a bölcsességet, hogy a Szentnek (gr.Isten céljaira elválasztás) ismeretét tudnám. Péld 30:3.

 

Tóthné K. Klaudia, Aratás gyülekezet, 2014. december 20.

14121Szellemünk és lelkünk abban tér el egymástól, hogy szellemünk közvetlenül isteni eredettel rendelkezik, lelkünk pedig nem. A lélek pásztorlásának hiánya kielégületlenséget okoz és torz Istenképet feltételez. Újjászületést követően Isten célja, hogy a kijelentésből származó ismeretek megőrzésének a képessége állandósuljon és átváltoztasson bennünket. Nagyon sok hívő ember érzéseit teszi az első helyre, a hitét érzéseivel a másodikra, és Isten szavát utoljára. A lelki (pszichikai) meggyőződés csak abban bízik, amit lát és érez. Ez az egyik legerősebb ellensége a valódi kereszténységnek. „Oh mindnyájan, kik szomjúhoztok, jertek e vizekre, ti is, kiknek nincs pénzetek, jertek, vegyetek és egyetek, pénz nélkül és ingyen, bort és tejet. Miért adtok pénzt azért, ami nem kenyér, és gyűjtött kincseteket azért, ami meg nem elégíthet? Hallgassatok, hallgassatok reám, hogy jót egyetek, és gyönyörködjék lelketek kövérségben.” Ézs 55:1-2.